Etappe #1 zit erop voor ons. Zeer tevreden kunnen we terug kijken op deze dag. Waar ik gisteren wat moeite had, waren we vandaag goed aan elkaar gewaagd. Na een goede nachtrust in de tent, met een lekker temperatuurtje werden we om 5 uur door een plaatselijke doedelzak speler gewekt.

Daarna aansluiten in de rij voor de wc en het ontbijt. De fiets hadden we gisteren al klaar gemaakt en alles klaar gelegd voor de start. We mochten starten in vak C om 7:10. Waar we gisteren begonnen met al 30 graden was het vanmorgen bewolkt en konden we de eerste uren uit de zon fietsen. De eerste klim van de dag ging lekker, we konden heel lang blijven fietsen waar er heel veel moesten lopen. Zo haalden we al veel teams in vooral op de klimmen. Na het loop stuk net voor de top konden we afdalen naar de 1e verzorging. Hier snel wat eten en drinken em daarna weet gas erop. De tweede klim ging hetzelfde als de eerste, we konden lang door blijven fietsen en de lopende renners passeren. Onderweg was het genieten van het publiek, de afrikaanse mensen staan allemaal langs de weg en klappen en juichen zo enthousiast en natuurlijk willen ze allemaal een high five!

Bij de 2e post hebben we onze drinkvoorraad helemaal aangevuld voor de laatste 60 km. Want ondertussen was het zonnetje doorgekomen en het begon weer goed heet te worden. Nu kon de langste klim van de dag beginnen deze ging bij allebei erg lekker. Er zat weinig verschil tussen en we konden elkaar goed afwisselen. Het gedeelte erna was een leuke en steile afdaling gevolgd door een kortere maar pittige klim. Het gedeelte hierna was meer racen. Het zwaarste gedeelte hadden we gehad en nu konden we fijn een groepje zoeken om samen te rijden. Dit konden we doen tot aan de finish en we kwamen nog redelijk fris over de streep.

Wat gegevens van vandaag: 6:05 uur op de fiets, 114 km, 2350 hm, uitslag 89 overall en 65 in categorie. Gem hartslag William 153, tegenover 169 gisteren. Erg tevreden zijn we over vandaag en blij zijn we dat we geen lek hadden, want net met de fiets nakijken hadden we allebei 10 doorns eruit getrokken, lang leve de Notubes latex.

Dank je wel voor alle reacties die we tot nog toe krijgen via gastenboek, Twitter, Facebook, sms en mail. Dit motiveert enorm en doet ons goed dat jullie allemaal mee leven.